poniedziałek, 3 marca 2014

Moje refleksje pooscarowe 2014


Oscary oglądałam na żywo i muszę przyznać, że emocji nie zabrakło. „Grawitacja” okazała się niepokonana i zdobyła aż 7 złotych statuetek na 10 nominacji. Największym przegranym został „American Hustle”, który na taką samą ilość nominacji nie zwyciężył w żadnej kategorii. Ani razu nie odznaczono również „Tajemnicy Filomeny”, „Nebraski”, „Kapitana Phillips” czy „Wilka z Wall Street”. Matthew McConaughey, Jared Leto i debiutantka Lupita Nyong’o zdobyli swoje pierwsze Oscary, Leonardo DiCaprio musiał obejść się smakiem, a Akademia wciąż trzymała się utartych schematów i tym razem raczej nie zaskoczyła.



W tym roku Ellen DeGeneres powróciła w roli prowadzącej gali wręczenia najbardziej pożądanej nagrody filmowej. Poradziła sobie wspaniale i ani na chwilę nie pozwoliła widowni się nudzić. Jej pozytywne poczucie humoru sprawiło, że na sali panowała zabawna i dość luźna atmosfera. Zażartowała z nominowanej po raz osiemnasty Meryl Streep, mówiąc, że niedługo zabraknie jej sukienek. Zakpiła z kolejnego upadku Jennifer Lawrence, która potknęła się na czerwonym dywanie i zaproponowała, że następnym razem statuetkę przyniosą jej na miejsce. Bradley’owi Cooper’owi na pocieszenie wręczyła kupon na loterię za 2,25 dolara. Ellen zaskoczyła jednak najbardziej, gdy zamówiła na salę pizzę. Razem z dostawcą rozdawali kawałki na talerzach głodnej (wrażeń) publiczności. Później przechadzała się wśród pierwszych rzędów z kapeluszem Pharrella Williamsa, nakłaniając do zapłaty.


Prowadząca starała się także być aktywna w sieci i publikowała regularnie wpisy na twitterze. W pewnym momencie zeszła nawet ze sceny, aby zrobić sobie zdjęcie z Meryl Streep. Pierwsza przyłączyła się Julia Roberts, a po chwili jeszcze m.in. Jennifer Lawrence, Bradley Cooper, Brad Pitt, Angelina Jolie, Lupita Nyong’o i Kevin Spacey. Oscarowe selfie retweetowano najwięcej razy w historii: ponad 2 miliony! Tylko w ciągu pierwszych pół godziny zrobiło to aż 780 tys. osób.
  

Na scenie pojawili się m.in. U2, Karen O., Pharrell Williams i Idina Menzel wykonali aspirujące do Oscara piosenki. Na widowni zasiadała prawdziwa Philomena Lee i kapitan Phillips. Zaprezentowano filmiki ukazujące niezapomniane dzieła animowane, rozwój efektów specjalnych czy postacie, które na trwale zapisały się w historii kina. Poświęcono także czas, żeby uczcić pamięć niedawno zmarłych twórców i aktorów.


Najlepszy aktor drugoplanowy: Jared Leto – „Witaj w klubie”
Mój typ: Jared Leto – „Witaj w klubie”
Mój faworyt: Jared Leto – „Witaj w klubie”
Nagrodę wręczyła: Anne Hathaway

Najlepsze kostiumy: „Wielki Gatsby” – Catherine Martin
Mój typ: „American Hustle” – Michael Wilkinson
Mój faworyt: ,,American Hustle” – Michael Wilkinson
Nagrodę wręczyli: Naomi Watts i Samuel L. Jackson

Najlepsza charakteryzacja i fryzury: „Witaj w klubie” – Adruitha Lee i Robin Matthew
Mój typ: „Witaj w klubie” – Adruitha Lee i Robin Matthew
Mój faworyt: „Witaj w klubie” – Adruitha Lee i Robin Matthew
Nagrodę wręczyli: Naomi Watts i Samuel L. Jackson

Najlepszy krótkometrażowy film nominowany: „Pan Hublot”
Mój typ: „Pan Hublot”
Mój faworyt: „Pan Hublot”
Nagrodę wręczyli: Kim Novak i Matthew McConaughey

McConaughey i Leto
Najlepszy długometrażowy film animowany: „Kraina Lodu”
Mój typ: „Kraina lodu”
Mój faworyt: „Ernest i Celestyna”
Nagrodę wręczyli: Kim Novak i Matthew McConaughey

Najlepsze efekty specjalne: „Grawitacja”
Mój typ: „Grawitacja”
Mój faworyt: „Grawitacja”
Nagrodę wręczyli: Emma Watson i Joseph Gordon-Levitt

Najlepszy krótkometrażowy film aktorski: „Helium”
Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny: „The Lady in Number 6”
Nagrody wręczyli: Kate Hudson i Jason Sudeikis

Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny: „O krok od sławy”
Nagrodę wręczył: Bradley Cooper

W tle: Benedict Cumberbatch
Najlepszy film nieanglojęzyczny: „Wielkie piękno”
Mój typ: „Wielkie piękno” / „Polowanie”
Mój faworyt: „W kręgu miłości”
Nagrodę wręczyli: Viola Davis i Ewan McGregor

Najlepszy dźwięk: „Grawitacja” – Christopher Benstead, Chris Munro, Niv Adiri, Skip Lievsay
Mój typ: „Co jest grane, Davis?” – Greg Orloff, Peter F. Kurland, Skip Lievsay
Mój faworyt: „Co jest grane, Davis?” – Greg Orloff, Peter F. Kurland, Skip Lievsay
Nagrodę wręczyli: Charlize Theron i Chris Hemsworth

Najlepszy dźwięk: „Grawitacja” – Glenn Freemantle
Mój typ: „Grawitacja” – Glenn Freemantle
Mój faworyt: „Grawitacja” – Glenn Freemantle
Nagrodę wręczyli: Charlize Theron i Chris Hemsworth

Najlepsza aktorka drugoplanowa: Lupita Nyong’o – „Zniewolony. !2 Years a Slave”
Mój typ: Lupita Nyong’o – „Zniewolony. 12 Years a Slave”
Mój faworyt: Julia Roberts – „Sierpień w hrabstwie Osage”
Nagrodę wręczył: Christoph Waltz


Najlepsze zdjęcia: „Grawitacja” – Emmanuel Lubezki
Mój typ: „Grawitacja” – Emmanuel Lubezki
Mój faworyt: „Grawitacja” – Emmanuel Lubezki
Nagrodę wręczyli: Amy Adams i Bill Murray

Najlepszy montaż: „Grawitacja” – Alfonso Cuarón i Mark Sanger
Mój typ: „Witaj w klubie” – Martin Pensa i John Mac McMurphy
Mój faworyt: „Witaj w klubie” – Martin Pensa i John Mac McMurphy
Nagrodę wręczyły: Anna Kendrick i Gabourey Sidibe

Najlepsza scenografia: „Wielki Gatsby” – Catherine Martin i Beverly Dunn
Mój typ: „Wielki Gatsby” – Catherine Martin i Beverly Dunn
Mój faworyt: „Wielki Gatsby” – Catherine Martin i Beverly Dunn
Nagrodę wręczyli: Jennifer Garner i Benedict Cumberbatch

Najlepszy film: „Zniewolony. 12 Years a Slave”
Najlepsza muzyka: „Grawitacja” – Steven Price
Mój typ: „Grawitacja” – Steven Price
Mój faworyt: „Grawitacja” – Steven Price
Nagrodę wręczyli: Jessica Biel i Jamie Foxx

Najlepsza piosenka: „Let it go”
Mój typ: „Let it go”
Mój faworyt: „Ordinary love”
Nagrodę wręczyli: Jessica Biel i Jamie Foxx

Najlepszy scenariusz adaptowany: „Zniewolony. 12 Years a Slave” – John Ridley
Mój typ: „Wilk z Wall Street” – Terence Winter
Mój faworyt: „Wilk z Wall Street” – Terence Winter / „Tajemnica Filomeny” – Steve Coogan i Jeff Pope
Nagrodę wręczyli: Penélope Cruz i Robert de Niro

Najlepszy scenariusz oryginalny: „Ona” – Spike Jonze
Mój typ: „Ona” – Spike Jonze
Mój faworyt: „Ona” – Spike Jonze
Nagrodę wręczyli: Penélope Cruz i Robert de Niro

Alfonso Cuarón z Oscarami za reżyserię i montaż
Najlepszy reżyser: Alfonso Cuarón – „Grawitacja”
Mój typ: Alfonso Cuarón – „Grawitacja”
Mój faworyt: Alfonso Cuarón – „Grawitacja”
Nagrodę wręczyli: Angelina Jolie i Sydney Poitier

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa: Cate Blanchett – „Blue Jasmine”
Mój typ: Cate Blanchett – „Blue Jasmine”
Mój faworyt: Cate Blanchett – „Blue Jasmine”
Nagrodę wręczył: Daniel Day-Lewis

Najlepszy aktor pierwszoplanowy: Matthew McConaughey – „Witaj w klubie”
Mój typ: Matthew McConaughey – „Witaj w klubie” / Leonardo DiCaprio – „Wilk z Wall Street”
Mój faworyt: Matthew McConaughey – „Witaj w klubie” / Leonardo DiCaprio – „Wilk z Wall Street”
Nagrodę wręczyła: Jennifer Lawrence

Najlepszy film: „Zniewolony. 12 Years a Slave”
Mój typ: „Zniewolony. 12 Years a Slave”
Mój faworyt: „Witaj w klubie”
Nagrodę wręczył: Will Smith

Oscarowe selfie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz